IBCS POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ zrealizowała projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich pn. „ibcsDock/ibcsCloud: zautomatyzowany system rejestracji przepływu towarów w magazynie”.
XP-15 to innowacyjny cobot paletowy, który może funkcjonować zarówno jako w pełni autonomiczny robot, jak i jako tradycyjny elektryczny wózek paletowy. Jego elastyczność sprawia, że doskonale nadaje się do różnych zadań w magazynach i zakładach produkcyjnych.
Cobot XP-15 umożliwia ręczne załadowanie palety przez operatora oraz wybór trasy docelowej. Po zaprogramowaniu cobot automatycznie dostarcza paletę we wskazane miejsce, a następnie może wrócić po kolejną lub pracować w różnych trybach operacyjnych, takich jak tryb transportu (Taxi Mode), tryb ciągłego ruchu (Sushi Mode) czy tryb przystankowy (Bus-Stop Mode). Istnieje także możliwość pracy w grupie (Multi-Robot Mode), gdzie wiele cobotów współdziała na jednym obszarze, zapewniając płynną i skoordynowaną logistykę.
Zaletą robota XP-15 jest możliwość działania bez integracji z systemem ERP lub WMS i to na dziś 99% wdrożeń. O ile zajdzie potrzeba integracji z MES lub WMS IBCS Poland może przygotować rozwiązanie w oparciu o dostępny interfejs API.
Zaufali nam
Do realizacji wdrożenia zgłosiło się wielu oferentów. Jednak zakres rozwiązania proponowanego przez IBCS Poland, a także dodatkowe elementy związane z monitorowaniem i zarządzaniem siecią w ramach tych funkcjonalności, zdecydowały o wyborze właśnie tego rozwiązania – tłumaczy Zbigniew Koplin z Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Piątnicy.
Co warto podkreślić, wydajność magazynu wzrosła powyżej zakładanej wartości. Przyczyniło się to do realnych oszczędności finansowych. Jesteśmy w pełni zadowoleni z wdrożenia i jego efektów oraz współpracy z IBCS Poland.
Zgodnie z założeniami, poprawiła się ergonomia pracy, zmniejszyła się liczba błędów, a procesy magazynowe zostały zoptymalizowane. Technologia pick-by-voice przyczyniła się również do przyspieszenia zbiórki i etapu wydania towarów, a także do wzrostu wydajności i efektywności kompletacji.
System jest scentralizowany i łatwo zarządzać nim z jednego miejsca. Generuje on nie tylko oszczędność środków, ale również oszczędność czasu – wcześniej wydruk ręczny wykonywany był przez pracowników i operatorów wszystkich stanowisk. (…) Uniwersalna architektura znacznie skróciła czas przestojów, ułatwia prace serwisowe i dodatkowo w dużej mierze wyeliminowała ludzkie błędy.