IBCS POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ zrealizowała projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich pn. „ibcsDock/ibcsCloud: zautomatyzowany system rejestracji przepływu towarów w magazynie”.
KONSHURT to producent i dystrybutor, działający w branży spożywczej. Spółka funkcjonuje na rynku od 30 lat. Specjalizuje się w dostarczaniu klientom produktów o wydłużonym terminie przydatności, takich jak konserwy drobiowe, mięsne i rybne. Firma jest liderem na polskim rynku w swojej kategorii.
Nowoczesny magazyn centralny zlokalizowany jest w Częstochowie. Oprócz tego, firma ma dwa oddziały – w Koszalinie i w Jarosławiu. Do sprawnej obsługi klientów, Konshurt wykorzystuje własną specjalistyczną flotę transportową oraz współpracę z firmami spedycyjnymi.
Zgodnie z założeniami, poprawiła się ergonomia pracy, zmniejszyła się liczba błędów, a procesy magazynowe zostały zoptymalizowane. Technologia pick-by-voice przyczyniła się również do przyspieszenia zbiórki i etapu wydania towarów, a także do wzrostu wydajności i efektywności kompletacji.
Ogromnym wyzwaniem jest różnorodność asortymentu. O tym, jak bogata jest oferta KONSHURT świadczy chociażby to, że dziennie sprzedawanych jest znaczna ilość sztuk różnego typu produktów, co oznacza konieczność obsługi wielu zamówień takiego rodzaju.
Kolejnym wyzwaniem jest proces wydania, a zwłaszcza etap budowania palety, ponieważ towary twarde i ciężkie muszą znaleźć się w dolnej warstwie palety, a towary lekkie, kruche i o nieregularnych kształtach na górze.
Aby podołać tym wyzwaniom, wdrożono rozwiązania zaproponowane przez zespół ekspertów IBCS Poland – autorski system WMS ibcsTiger oraz system głosowy ibcsVoice.
Wdrożenie rozwiązań technologicznych, zaproponowanych przez zespół IBCS Poland było podzielone na trzy główne etapy realizacji:
WMS ibcsTiger jest połączony za pomocą interfejsu z zewnętrznym systemem ERP, z którym współpracuje i wymienia komunikaty w trybie on-line (czyli w czasie rzeczywistym). Do zarządzania pracą magazynu wykorzystuje mobilne terminale oraz drukarki etykiet. Użytkownik biurowy może tu korzystać z panelu www.
Podczas wdrożenia zaprojektowano sposób znakowania towarów zgodnie ze standardem GS1, co pozwoliło na śledzenie każdej palety towaru, wraz z jej partią. Etykiety GS1 zawierające kod SSCC są generowane podczas przyjęcia towaru i system korzysta z nich w każdym procesie realizowanym na magazynie tj. odstawienie, transfery, pobrania itp. W przypadku palet jednorodnych podczas przyjęcia drukowana jest etykieta GS1 zawierająca oprócz numeru SSCC również odpowiednie IZ (np.: 02, 37, 10, itp.) Dzięki czemu możemy śledzić przepływ towaru w magazynie wraz z jego atrybutami. Etykiety logistyczne są wykorzystywane dla wysyłek jednorodnych palet, zwłaszcza do kontrahentów (w tym sieci handlowych), które wymagają znakowania palety przy użyciu tego standardu, jak również mają określony szablon takiej etykiety. W przypadku dostaw do sieci Biedronka wykorzystywana jest etykieta zgodna z wymaganiami tej sieci i zawierająca oprócz numeru SSCC również IZ: 02, 37, 10, 17 (15)
Zastosowanie opisywanych tu rozwiązań sprawiło, że firma KONSHURT zarządza swoją powierzchnią magazynową w czasie rzeczywistym, a praca samego magazynu została zoptymalizowana. Realizowana jest pełna kontrola wszystkich procesów – od momentu przyjęcia towaru, aż po jego załadunek na środek transportu. Co za tym idzie: komfort pracy się poprawił – podobnie jak jakość działań i bezpieczeństwo samych pracowników.
Kiedy spojrzymy na obecną obsługę logistyczną całego naszego przedsiębiorstwa, to widać, że wdrożenie rozwiązań, zaproponowanych przez IBCS Poland przyniosło dużą oszczędność czasu. Zgodnie z założeniami, poprawiła się ergonomia pracy, zmniejszyła się liczba błędów, a procesy magazynowe zostały zoptymalizowane. Technologia pick-by-voice przyczyniła się również do przyspieszenia zbiórki i etapu wydania towarów, a także do wzrostu wydajności i efektywności kompletacji – podkreśla Pan Łukasz Szecówka z firmy KONSHURT.