IBCS POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ zrealizowała projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich pn. „ibcsDock/ibcsCloud: zautomatyzowany system rejestracji przepływu towarów w magazynie”.
Celem projektu było usprawnienie procesów crossdockowych, dostarczenie pracownikom prostych, niezawodnych i efektywnych narzędzi pracy, skrócenie czasów przeładunków i podniesienie wydajności.
Poprzez udaną współpracę z Raben Logistics udowadniamy, że jako integrator potrafimy efektywnie wywiązywać się nawet z najbardziej skomplikowanych zadań. Podniesienie wydajności w tak sprawnie działającej i rozbudowanej firmie, jaką jest ten holenderski koncern, wymagało szczegółowych analiz przedwdrożeniowych i starannego doboru odpowiednich rozwiązań. Poświęciliśmy im odpowiednio dużo czasu, aby zapewnić skuteczne, niezawodne i wydajne narzędzia, systemy oraz urządzenia wspomagające procesy logistyczne na wielu poziomach.
O wymiarze przedsięwzięcia i stopniu skomplikowana zadań, jakie przed nami postawiono, najlepiej świadczy skala działalności Raben Logistics. Założone w 1931 r. w Holandii przedsiębiorstwo jest obecne na całym kontynencie europejskim, oferując usługi transportowe, spedycyjne i magazynowe. Firma zatrudnia ok. 10 000 pracowników, z czego nieco mniej niż połowa pracuje w Polsce – niedaleko Poznania znajduje się bowiem jej główne centrum logistyczne. Działalność nad Wisłą jest prowadzona od 1991 r. i wciąż się rozwija, czego najlepsze potwierdzenie stanowi współpraca z nami jako integratorem w zakresie wdrożenia najnowocześniejszych rozwiązań informatycznych wspomagających, procesy biznesowe w przedsiębiorstwie.
W ramach realizacji zlecenia zajęliśmy się m.in. wprowadzeniem do Raben Logistics zaawansowanych pod względem funkcjonalności i zarazem intuicyjnych w obsłudze terminali mobilnych Motorola z serii:
• MC 3090,
• MC 9090.
Dlaczego zdecydowaliśmy się właśnie na te urządzenia? Jednym z ważniejszych czynników, który wpłynął na ich wybór, jest bardzo dobra wytrzymałość na uszkodzenia mechaniczne i oddziaływanie czynników zewnętrznych. Sprzęt wykazuje odporność m.in. na:
• upadki z wysokości,
• uderzenia,
• kontakt z wilgocią,
• zapylenie,
• skrajnie niskie i wysokie temperatury.
Dzięki temu, że wsparliśmy Raben Logistics jako integrator, pracownicy mogą bez obaw wykonywać swoje obowiązki zawodowe nawet w najbardziej wymagających warunkach. Pomimo bardzo dobrych parametrów wytrzymałościowych urządzenia marki Motorola – jak wszystkie inne – mogą czasem wymagać serwisu. Doskonale zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego jako partner handlowy tego amerykańskiego koncernu podpisaliśmy umowy, na mocy których w razie potrzeby sprzęt jest przekazywany do naprawy najpóźniej kolejnego dnia roboczego, a na jej czas dostarczamy urządzenia zastępcze. Pozwala to na zachowanie ciągłości pracy w przedsiębiorstwie.
Innym rozwiązaniem, które jako integrator wdrożyliśmy w oddziałach Raben Logistics, jest system WLAN WS5100 przeznaczony do komunikacji bezprzewodowej. Pozwala on na tworzenie rozbudowanych, łatwo skalowanych sieci z szerokimi możliwościami zarządzania, konfiguracji i ochrony transmitowanych za jej pomocą danych. Nasi specjaliści zajęli się jej zbudowaniem i uruchomieniem w sposób zgodny ze specyfiką działalności oraz wymaganiami klienta. Następnie podłączyliśmy do systemu wysoce zaawansowane drukarki etykiet Zebra Technologies, które obsługują komunikację bezprzewodową.
Zdając sobie sprawę ze skali przedsięwzięcia, firma Raben Logistics poza samym wdrożeniem najnowocześniejszych rozwiązań informatycznych wspomagających, procesy logistyczne powierzyła nam jako integratorowi również przeprowadzenie czynności serwisowych i analiz powdrożeniowych. Na ich podstawie mogliśmy dokładnie sprawdzić, czy wszystkie urządzenia i systemy działają poprawnie, w tym spełniają swoje funkcje w sposób oczekiwany przez klienta.
Zadaniem, jakie postawiła przed nami firma Raben Logistics, było maksymalne usprawnienie procesów logistycznych poprzez m.in. skrócenie czasu przeładunków, uproszczenie obsługi urządzeń wykorzystywanych przez pracowników i zwiększenie wydajności wykonywanych przez nich czynności magazynowych. Pełniąc funkcję integratora, wdrożenie przeprowadziliśmy najpierw w jednym oddziale, po czym zajęliśmy się nim w innych obiektach należących do tego holenderskiego przedsiębiorstwa. Całość prac udało się wykonać w ciągu ok. 2 miesięcy od ich rozpoczęcia.
Serdecznie zapraszamy do współpracy również inne firmy, które poszukują wsparcia we wdrożeniu czy unowocześnieniu rozwiązań informatycznych wspomagających logistykę!